Все статьи : Строительство, ремонт, монтаж : Статьи о ремонте Где купить всё для ремонта?

0
279

Будівельний ринок та магазин

Практично будь-магазин на будівельному ринку або в торговому центрі має певну спеціалізацію. Іноді, втім, такі магазини бувають і автономними, розташованими в «історичних місцях міста, де вони знаходяться по багато років. У них завжди є все «по темі». Якщо це будинок шпалер, то їх тут буде не менше тисячі видів, плитки стільки, що на ознайомлення з варіантами дизайну ванної може піти весь день, а сантехніка та змішувачі усіх відомих світових брендів. І плюс ще невідомих.

Швидше за все, вам допоможуть з вибором і часто (хоча не завжди) підкажуть, як краще застосувати покупку при виконанні ремонту. Багато спеціалізовані магазини допоможуть з комплектацією і навіть з проектуванням. Наприклад, в магазині плитки, шпалер або підлогових покриттів ви, швидше за все, зустрінете дизайнера інтер’єрів. Можливо, навіть дає безкоштовні консультації. А в магазині МПО «Електромонтаж» вам не тільки укомплектують електрощиток за наявною схемою, але і зберуть його.

Тепер поговоримо про те, що може бути не очевидно з першого погляду. У кожного спеціалізованого магазину є свої пріоритети. Продавець в першу чергу рекомендувати вам той товар, на якому більше націнка або який потрібно швидше продати по якійсь іншій причині. Також трапляється, що окремі виробники прагнуть безпосередньо зацікавити продавців або адміністрації магазину, щоб ті в першу чергу пропонували їх продукцію. Тому нерідко буває так, що краще б ви взагалі не отримували жодної консультації, ніж таку.

Другий момент – ціни. У спеціалізованому магазині, як правило, націнка буде максимальною. Тут не такий великий оборот, як в гіпермаркеті, і постачальники нечасто роблять невеликим магазинам спеціальні знижки. Тому тягар підтримки торгового бізнесу на плаву повністю лягає на плечі покупців.

Претензію (в разі чого) пред’явити також буде складніше. У магазина немає важелів тиску на постачальників, власної юридичної служби теж немає, тому вас будуть намагатися всіма правдами і неправдами відправити до виробника.

Тепер кілька слів про асортимент. Так, він широкий по товарній групі магазину, на порядок ширше, ніж в гіпермаркеті. Але по кожному окремому виробникові навряд чи буде повноцінний вибір. Якщо, наприклад, мова йде про шпалери або плитці, то особливої різниці немає, адже ви вибираєте малюнок і відтінок, а не торговельну марку. А от якщо вам потрібно кілька різних змішувачів однієї фірми, то може статися, що збирати їх доведеться по всьому місту.

Фірмовий магазин

Тут продається асортимент одного виробника. Значить, ви знайдете в такому магазині всі товари певної марки, які взагалі можна знайти в місті в даний момент. Славляться фірмові магазини і розширеним набором сервісних опцій. «Особливої згадки заслуговує спеціалізоване програмне забезпечення, наприклад, для тривимірного моделювання укладання кахельної плитки. Програма дозволяє не тільки створювати ескізи обробки приміщень довільної конфігурації з використанням будь-яких рішень з асортименту виробника, але і робити розкладку плитки по кожній поверхні», – каже Лариса Новікова, генеральний директор групи KERAMA MARAZZI, одного з найбільших виробників керамічної плитки в Росії. Коли вам потрібні ексклюзивна або розширена комплектація, особливі запчастини, асортимент додаткових аксесуарів – за всім цим ви відправляєтеся саме в фірмовий магазин. Якщо він торгує безпосередньо від компанії або уповноваженого дилера, то і ціни, швидше за все, будуть привабливими.

«Довгий час ми працювали за традиційною схемою, пропонуючи свою продукцію через спеціалізовані магазини сантехніки. Однак практика показала, що для ефективного просування і стабільних продажів нам необхідний також і прямий контакт з покупцем, – розповідає Людмила Адестова, генеральний директор компанії GuteWetter, першого в Росії виробника душових огорож. – Душові огорожі – це найбільш передове рішення для ванної кімнати, яке сьогодні широко застосовується в Європі, де воно практично витіснив з ринку громіздкі і незручні душові кабіни. Перевага цього рішення в тому, що при будь-якому варіанті виконання душові огорожі можуть бути точно підігнані по розмірах замовника і його ванної кімнати. А взагалі конфігурація може бути практично будь, як і дизайн. Але для цього в магазині повинен бути представлений наш повний асортимент, а це сотні найменувань. Стандартні схеми продажів реалізувати це не дозволяли».

У компанії вирішили розвивати власну торговельну мережу: магазини, що продають виключно душові огорожі і супутній асортимент. В такому магазині покупцеві запропонують вичерпний набір і комплектацій і завжди дадуть професійну консультацію. Крім того, в GuteWetter вважають важливим централізований контроль за цінами: покупцеві не потрібно роздумувати, наскільки приваблива ціна і чи може він знайти те ж саме ще дешевше.

Можна, правда, заперечити, що у фірмовому магазині клієнта зі 100%-ною вірогідністю «візьмуть в оборот», оскільки у нього перед очима взагалі немає альтернативи даної торгової марки. Однак коли ви цілеспрямовано вирушаєте у фірмовий магазин, то, як правило, заздалегідь навести довідки про продукцію цієї компанії і знайомитеся з відгуками тих, хто вже має досвід її використання. Тому маніпулювати вашим вибором набагато важче.

Що стосується якості продукції і можливих претензій, то, оскільки ви купуєте безпосередньо у виробника, ланцюжок тут виходить найкоротша, а значить, і будь-яка проблема буде вирішена швидко. Тим більше що для компанії це питання репутації.

DIY: будівельний гіпермаркет

У таких магазинів є цілий ряд незаперечних переваг. Найперша з них – економія часу. У гіпермаркет можна приїхати один раз і відразу купити все, що потрібно. Ціни тут, швидше за все, будуть привабливі, при цьому на весь товар надається гарантія. Як правило, у великих магазинах працює служба доставки: ви оплачуєте покупки, оформляєте доставку і через день-два вам все привезуть додому.

У Leroy Merlin є також зручна опція попереднього вибору товарів. Можна з дому зайти на сайт магазину і заздалегідь скласти для себе список покупок, надрукувавши його або збереження в електронному вигляді на планшеті або смартфоні. Це допоможе набагато швидше зорієнтуватися у величезному магазині.

Однак у великій бочці меду DIY є і кілька ложок дьогтю. Наприклад, вам доведеться задовольнятися досить обмеженим асортиментом магазину. Хоча в цілому він величезний вибір у межах кожної окремої товарної групи не так вже й великий. Скажімо, асортимент шпалер може виявитися обмежений найбільш ходовими позиціями двох-трьох фабрик, і на цьому все. Навіть якщо на вітрині товарних позицій багато, не факт, що всьому є складські залишки. Для великого магазину головне – оборот, тому товарознавці замовляють тільки те, що точно буде реалізовано в найкоротші терміни, і немає гарантії, що наявний вибір задовольнить ваш тонкий естетичний смак.

Асортимент сантехнічної арматури, як правило, обмежений однією-двома марками нижнього цінового сегмента. Те ж відноситься і до труб, і до електроустановочних виробів. Тут гіпермаркет орієнтується на масового, недосвідченого споживача, який не готовий переплачувати за незрозумілі залізяки», а також на найманих виконавців, для яких тим краще, чим нижче вартість начинки сантехшкафов і електрощитків: все одно замовник нічого в цьому не розуміє.

Розчаруються і ті, хто хоче застосувати в процесі ремонту найбільш сучасні, новаторські рішення. Великі магазини торгують тільки тим, що добре відомо масовому споживачеві. А значить, багато інноваційні продукти доведеться шукати в інших місцях. «Багато в чому це вина самих виробників, а не магазину. Мало випустити новаторський продукт, потрібно ще донести інформацію про нього до споживача, до фахівців-монтажників, забезпечити доступну та оперативну сервісну підтримку. Якщо виробник розуміє це, готовий підтримувати свій продукт, то і мережі охоче з ним працюють. Це свого роду тест на лояльність по відношенню до споживача», — вважає Ілля Чаплинський, директор з маркетингу компанії «Данфосс», провідного світового виробника енергозберігаючого обладнання.

Тим не менш, дуже може бути, що в магазині DIY ви взагалі не знайдете свою улюблену марку продукції, який би поширеною і відомою вона не була. Тут не роблять ставку на найпопулярніші бренди. Зате ви знайдете безліч товарів, випущених під власною торговою маркою мережі. Гарні вони? Може, й так, але це не відомо вам достеменно, адже ви стикаєтеся з ними вперше. До того ж зрозуміло, що мережа замовляє все це у сторонніх виробників і просто клеїть свої ярлики. Що це за виробники? Варіанти можуть бути різні, і це – причина утриматися від придбання «кота в мішку».

Ще один «мінус в карму» гіпермаркету – невисока ступінь інформованості продавців-консультантів. Вони володіють лише загальною інформацією, але радою щодо застосування покупки навряд чи допоможуть. Та й небагато їх, а великий магазин. Якщо у відділі зустрівся представник фірми-виробника – вважайте, що пощастило. А так, DIY означає не тільки «Зроби сам», але і «Вибери сам з того, що є».

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here